Embarassing Failure from Ammon?

This must be a joke, but it might not be. A few hours ago, Ammon News published this article on their front page:
http://www.ammonnews.net/article.aspx?articleno=120314

It claims that a British model, Katie Price Jordan, is suing Jordan, the country, for a billion dollars, for using her name, even though she is more notable. Funny story. But also false. The article initially appeared in satirical online article “the spoof” in 2009 (http://www.thespoof.com/news/spoof.cfm?headline=s3i60018), and then appeared in the Pan Arabian Inquirer under the “SATIRE” section on May 11 2012 ((http://www.panarabiaenquirer.com/wordpress/katie-price-to-sue-hashemite-kingdom-of-jordan/). There is no instance of the story anywhere else that I could find.

How can I believe any article published by Ammon about Jordan’s nuclear plans or political reform, if they are incapable of verifying the correctness of an article as straightforward as this one. An article that 21-year-old-me managed to prove wrong in less than an hour, while procrastinating between essay writing and finals studying.

I hope this is an April fool’s joke, a month and a half late.